newsletter.

Nowy BMW R 1200 GS

Od ponad 35 lat „BMW GS” jest synonimem uniwersalnej radości z jazdy motocyklem: „GS” to idealne połączenie właściwości turystycznych, funkcjonalności na długich trasach, dynamiki i dzielności w terenie. W szczególnym stopniu dotyczy to motocykli BMW GS z silnikiem typu bokser. Są one idealnym środkiem lokomocji nawet dla tych, którzy chcą odkrywać najodleglejsze zakątki świata.

Unikalna koncepcja R 1200 GS, jego autentyczny charakter i potężny, elastyczny napęd fascynuje liczną rzeszę motocyklistów na całym świecie. Nie bez powodu motocykl ten już od wielu lat bezsprzecznie dominuje w swoim segmencie i jest najlepiej sprzedającym się motocyklem BMW. Wraz z nowym R 1200 GS marka BMW Motorrad rozszerza swoją ofertę GS-ów nie tylko poprzez kolejne optymalizacje produktu, ale też poprzez większe zróżnicowanie wariantów modelowych. Po raz pierwszy charakter motocykla BMW GS będzie można zmodyfikować w stronę enduro albo w stronę ekskluzywności – dzięki opcjonalnym pakietom Rally i Exclusive.

R 1200 GS jako najpopularniejsze enduro turystyczne świata zostało udoskonalone pod wieloma względami. Jest teraz jeszcze bardziej wszechstronne, oferuje niespotykaną dotąd dynamikę i komfort oraz dzielność w terenie. To zasługa odpowiednio ukierunkowanych modernizacji, wielu nowych rozwiązań, a także mocno rozszerzonego programu wyposażenia dodatkowego i akcesoriów.

 

Silnik-bokser z nowym katalizatorem i oprogramowaniem dostosowanym do wymogów normy Euro 4.

Nowe R 1200 GS wyposażone tak jak do tej pory chłodzony olejowo-powietrznie silnik typu bokser o mocy 92 kW (125 KM) przy 7750 obr/min i maksymalnym momencie obrotowym 125 Nm przy 6500 obr/min ma teraz zmodyfikowany katalizator i nowe oprogramowanie sterownika silnika. W roku modelowym 2017 pojawiły się też tłumiki drgań na wałku wyjściowym skrzyni biegów oraz zmodyfikowana obsługa wałków sterujących i nowe wałki sprzęgłowe.

Opcjonalne tryby jazdy Pro z dynamiczną kontrolą trakcji DTC i nowym układem Hill Start Control.

Nowe R 1200 GS oferuje standardowo dwa tryby jazdy umożliwiające indywidualne dostosowanie ustawień motocykla: „Rain” i „Road” w połączeniu z automatyczną kontrolą stabilności ASC (Automatic Stability Control) zapewniającą optymalną trakcję. W fabrycznym wyposażeniu dodatkowym dostępna jest opcja „tryby jazdy Pro” oferująca dodatkowe tryby „Dynamic” i „Dynamic Pro”, „Enduro” i „Enduro Pro” oraz dynamiczną kontrolę trakcji DTC (Dynamic Traction Control), która umożliwia jeszcze wydajniejsze i bezpieczniejsze przyspieszanie szczególnie przy przechyłach.

Oprócz tego oferuje odblokowywane wtyczką kodującą tryby „Dynamic Pro” i „Enduro Pro” umożliwiająca jeszcze bardziej indywidualne dostosowanie właściwości jezdnych motocykla do wymogów kierowcy. Inne elementy wyposażenia „tryby jazdy Pro” to nowy asystent ruszania Hill Start Control ułatwiający ruszanie pod górę, układ ABS Pro zapewniający jeszcze większe bezpieczeństwo hamowania nawet przy przechyłach, oraz dynamiczne światło stop, które jeszcze lepiej ostrzega kierowców z tyłu przed hamowaniem motocykla.

 

Elektroniczne zawieszenie Dynamic ESA „Next Generation” z automatyczną kompensacją pozycji jazdy.

Oferowane w wyposażeniu dodatkowym elektroniczne zawieszenie Dynamic ESA „Next Generation”(Electronic Suspension Adjustment) oferuje zupełnie nowe możliwości w zakresie bezpieczeństwa jazdy, osiągów i komfortu dzięki amortyzacji automatycznie dostosowywanej do sytuacji i manewrów podczas jazdy oraz dzięki automatycznej kompensacji pozycji jazdy przy każdym obciążeniu.

 

Sztywniejsze sportowe zawieszenie dla fanów off-roadu jako fabryczne wyposażenie dodatkowe do R 1200 GS Rallye.

Sportowe zawieszenie oferowane jako fabryczne wyposażenie dodatkowe do wersji Rallye daje nowemu R 1200 GS jeszcze większą dzielność w terenie. Większa sztywność sprężyny, dłuższe kolumny amortyzujące i większy skok zawieszenia odczuwalnie poprawiają właściwości jezdne na nieutwardzonym terenie.

 

Nowa kolorystyka i stylistyka w trzech atrakcyjnych wariantach.

Choć stylistyka nowe R 1200 GS nie zmieniła się zasadniczo, to lepsza ergonomia kolan sprzyja terenowej jeździe, a wyraźniejsze kontrasty, nowe kolory oraz dwa warianty wyposażenia Rallye i Exclusive dodatkowo podkreślają wszechstronne talenty nowego R 1200 GS. Dopracowano detale górnej części przedniego błotnika oraz środkowej części osłony przedniego koła, a zastosowane winglety dodatkowo poprawiają właściwości aerodynamiczne. Nowa jest również osłona snorkela oraz boczne osłony baku. W nowej stylistyce wykonane są również kanały prowadzenia powietrza oraz osłony chłodnicy oleju albo o galwanizowanej powierzchni, albo powierzchni ze stali szlachetnej (Rallye i Exclusive).

W wersji Rallye nowe R 1200 GS prezentuje swój terenowy charakter. Kolor Lupin Blue metallic, lakierowane motywy ozdobne na bokach baku w kolorach BMW Motorsport oraz rama w kolorze Cordoba Blue tworzą w połączeniu z czarnym układem przeniesienia napędu najbardziej sportowego seryjnego GS-a wszech czasów.

Prezencję R 1200 GS Exclusive podkreślają boczne osłony baku w matowym kolorze Monolith metallic z pokrytymi przezroczystym lakierem elementami ozdobnymi, osłona przedniego koła i środkowa osłona baku w kolorze Iced Chocolate metallic oraz rama w matowym kolorze Achat Grey metallic. Szlachetny kontrast tworzy czarny układ przeniesienia napędu oraz lakierowane na złoty kolor zaciski hamulcowe.

 

Najważniejsze cechy nowego BMW R 1200 GS:

  • Silnik bokser z nowym katalizatorem i oprogramowaniem parametrami zgodnymi z normą Euro 4, niezmieniona moc 92 kW (125 KM) przy 7750 obr/min.
  • Nowy, jeszcze bardziej solidny wygląd.
  • Bardziej wyrazista stylistyka i atrakcyjne kolory.
  • Jeszcze więcej opcji ergonomicznych: wiele wysokości i wariantów siedzeń.
  • Wyraźne zwiększenie zróżnicowanie wariantów modelowych: od wariantu podstawowego poprzez szlachetne R 1200 GS Exclusive po R 1200 GS Rallye dla amatorów jazdy w terenie.
  • Nowy wariant R 1200 GS Rallye z nowym wyposażeniem: siedzenie Rallye, sportowa owiewka, osłona chłodnicy i ramy, szerokie podnóżki enduro i koła Cross Spoke oraz opcjonalne sportowe zawieszenie i opcjonalne opony klockowe.
  • Innowacyjne funkcje Dynamic ESA najnowszej generacji: automatyczny tryb amortyzacji i automatyczna kompensacje pozycji jazdy gwarantują nieznane dotąd wrażenia z jazdy.
  • Tryby jazdy Pro z DTC, Hill Start Control i nowe indywidualizowane tryby Dynamic Pro i Enduro Pro jako fabryczne wyposażenie dodatkowe.
  • Nowe akcesoria, takie jak gmole, top case na dwa kaski i osłony terenowe na chłodnicę i ramę.

Newsletter.

Bądź na bieżąco z wydarzeniami BMW.

Jazda próbna.

Zapisz się na jazdę próbną.

Konfigurator.

Zbuduj swój własny motocykl.

Używamy plików cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Poprzez korzystanie z naszej strony wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookie na Twoim komputerze / urządzeniu. Możesz jednak w każdej chwili zmienić ustawienia plików cookie. W razie wątpliwości lub w celu uzyskania szczegółowych informacji kliknij “Dowiedz się więcej”.
Dowiedz się więcej

Zgadzam się