newsletter.

K 1600 B zaprezentowany w Los Angeles

Nowy K 1600 B: fascynacja, emocje, a do tego sześć cylindrów, zawarte w wyjątkowej maszynie, zbudowanej w stylu Baggera

Zaprezentowanie koncepcyjnego studium „Concept 101”, jako części Concorso d’Eleganza Villa d’Este wiosną 2015 r., otworzyła dla BMW Motorrad nowy rozdział w historii motocykli koncepcyjnych. To, jak BMW Motorrad interpretuje motocyklizm w kraju niekończących się szos, marzenie o pokoju i niepodległości oraz wcielenie „Grand American Touring” (Wielkiego Amerykańskiego Motocykla Turystycznego) staje się teraz rzeczywistością w postaci seryjnej wersji nowego baggera K 1600 B.

Nowy K 1600 B, ekskluzywny, wywołujący pełnię emocji motocykl, wyposażony jest w powszechnie znany rzędowy sześciocylindrowy silnik z dominującą mocą 118 kW (160 KM), jak studyjny „Concept 101” – jego poprzednik, który również był ucieleśnieniem motta „Spirit of the Open Road” („Ducha Szos”). To synonim elegancji, mocy i luksusu na dwóch kołach, który przekształca każdą drogę, każdą podróż i każdą chwilę jazdy – w doświadczenie o szczególnej intensywności.

 

Charakterystyczna linia boczna z obniżoną tylną częścią i męska paleta kolorów, które tworzą elegancję zrelaksowanej dynamiki

W kategoriach designu nowy, całkowicie czarny (Blackstorm metallic / black dla części podwozia i układu napędowego) K 1600 B przyjmuje formę baggera, elitarnego typu customowego motocykla, szczególnie popularnego w USA. Charakterystycznymi właściwościami baggera są: jego sylwetka w kształcie kropli, której najwyższym punktem jest przednia owiewka, forma rozciągniętej kropli dla elementów owiewki oraz nisko osadzone kufry boczne ze zintegrowanymi w amerykańskim stylu tylnymi światłami. Linia nowych, w pełni pokrytych chromem tłumików przebiega równolegle do drogi i doskonale dopełnia wizualne wrażenie baggera.

Oparty na technice sześciocylindrowego motocykla turystycznego BMW K 1600 GT, nowy K 1600 B oferuje design ze spektakularną, opadającą ku tyłowi linią i całkowicie przebudowaną tylną partią. To nie tylko czyni wygląd baggera wyraźnie obniżonym i smukłym, ale także, dzięki nowej tylnej ramie, zdecydowanie zmniejsza wysokość siedzenia pasażera.

 

Boczne kufry z nowo zaprojektowanym wnętrzem i składanym tylnym błotnikiem dla łatwego demontażu tylnego koła

Przeprojektowane zostały wnętrza bocznych kufrów, mają bardziej smukłe pokrywy i głębsze korpusy, co umożliwia szczególnie wygodne i efektywne pakowanie bagażu. Tylny błotnik został zaprojektowany w sposób umożliwiający podniesienie, by ułatwić zdjęcie tylnego koła.

 

Uderzający wygląd i efektywna ochrona przed wiatrem i wpływami atmosferycznymi

Owiewka nowego K 1600 B, ze ściśle dopasowaną dynamiczną szybą, czyni wygląd motocykla szczególnie potężnym i imponującym. By zapewnić najskuteczniejszą ochronę przed wiatrem i wpływami atmosferycznymi, boczne partie owiewki rozciągają się daleko do tyłu. Inne części owiewki, deflektory, chronią ręce motocyklisty. Lusterka również wpisują się w koncepcję designu, zapewniając przy tym wyjątkowo dobrą widoczność do tyłu, dzięki dużej powierzchni luster z elementem asferycznym.

 

Elektroniczne zawieszenie Dynamic ESA z automatycznym dostosowaniem tłumienia w standardzie

Mając elektronicznie sterowane zawieszenie Dynamic ESA, pracujące w trybach „Road” lub „Cruise”, nowy K 1600 B łączy komfort amortyzacji, stabilność i dynamiczne osiągi, zapewniając przy tym niezrównane wrażenia z jazdy. W standardowym ustawieniu „Road” dostosowanie tłumienia dzieje się w pełni automatycznie, oferując bardzo wysoki poziom komfortu i zarazem najwyższą przyczepność praktycznie na każdej nawierzchni. Albo coś przeciwnego –

Dynamic ESA w ustawieniu „Cruise” zapewnia bardzo wysoki poziom komfortu przy niskich prędkościach.

 

Nowe wspomaganie cofania dostępne, by wygodnie manewrować i Shift Assistant Pro do zmiany biegów w górę i w dół bez użycia sprzęgła

Nowy K 1600 B jest szczególnie łatwy w manewrowaniu dzięki możliwości wspomagania jazdy do tyłu. Jest ono poręcznie uruchamiane poprzez naciśnięcie przycisku na panelu lewego uchwytu kierownicy. Naciśnięcie przycisku rozrusznika rozpoczyna poruszanie się motocykla. Natomiast Shift Assistant Pro, dostępny jako opcja, umożliwia motocykliście, niemal w pełnym zakresie pracy silnika, zmianę biegów w górę i w dół bez użycia sprzęgła.

 

Wygodne podnóżki ustawione w pozycji „stopy do przodu” i opcjonalnie – ekskluzywne, odkuwane koła w ramach indywidualizacji

Szeroki wachlarz oryginalnych akcesoriów programu Original BMW Motorrad Accessories i opcji dostępnych jako fabryczne świadczą, że nie zaniechano niczego, co chciałoby się mieć w celu zindywidualizowania nowego K 1600 B. Wśród nich jest np. możliwość zamontowania komfortowych podnóżków dla pasażera, podobne rozwiązanie oferowane jest dla kierowcy, co zapewnia mu szczególnie wygodną pozycję ze stopami wysuniętymi do przodu. Zaprojektowane  od podstaw kute koła z jedenastoma podwójnymi szprychami zwiększają jeszcze wyjątkowość nowego K 1600 B.

 

Główne cechy nowego BMW K 1600 B:

  • Sześciocylindrowy rzędowy silnik spełniający normę EU4, o mocy 118 kW (160 KM) przy 7750 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 175 Nm przy 5250 obr./min
  • Design baggera z przyciągającą oko rozciągniętą opływową sylwetką i obniżonym tyłem
  • Niska tylna rama dla zmniejszenia wysokości motocykla, obniżone siedzenie pasażera (o 7 cm) i typowy wygląd baggera
  • Integralne boczne kufry z nowo zaprojektowanym wnętrzem, tylna środkowa pokrywa i zintegrowane tylne lampy w amerykańskim stylu         Chromowane równoległe tłumiki z żebrowanymi końcówkami
  • Podnoszony tylny błotnik umożliwiający łatwy demontaż tylnego koła
  • Efektywna ochrona przed wiatrem i wpływami atmosferycznymi z owiewkami rozciągniętymi daleko do tyłu
  • Krótka szyba w stylu typowym dla baggera, regulowana elektrycznie
  • Elektroniczne zawieszenie Dynamic ESA z automatycznym dostosowaniem tłumienia i trybami pracy „Road” oraz „Cruise” w standardzie
  • ·Wspomaganie cofania dla jeszcze prostszego manewrowania jako element dodatkowego wyposażenia – w opcji do fabrycznego montażu
  • Shift Assistant Pro umożliwiający zmiany biegów w górę i w dół bez użycia sprzęgła jako element dodatkowego wyposażenia – w opcji do fabrycznego montażu
  • Intelligent Emergency Call, element dostępny w opcji do fabrycznego montażu, by wezwać natychmiastowo pomoc w razie wypadku albo innych nagłych przypadkach (tylko na rynkach europejskich, na których dostępny jest Connected Drive)

Newsletter.

Bądź na bieżąco z wydarzeniami BMW.

Jazda próbna.

Zapisz się na jazdę próbną.

Konfigurator.

Zbuduj swój własny motocykl.

Używamy plików cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Poprzez korzystanie z naszej strony wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookie na Twoim komputerze / urządzeniu. Możesz jednak w każdej chwili zmienić ustawienia plików cookie. W razie wątpliwości lub w celu uzyskania szczegółowych informacji kliknij “Dowiedz się więcej”.
Dowiedz się więcej

Zgadzam się