newsletter.

Nowe R nineT Racer oraz R nineT Pure

R nineT Racer i R nineT Pure: purystyczny wygląd roadstera i sportowa dynamika według klasycznej koncepcji.

Mniej to dla wielu fanów motocykli często znaczy więcej i dlatego decydują się na „purystyczną jazdę”, a tym samym motocykle, które wiarygodnie i autentycznie oddają tego ducha.

Firma BMW Motorrad odpowiedziała na ten trend już w roku 2013, prezentując R nineT, który spotkał się z niegasnącym dobrym przyjęciem. Był to dla BMW Motorrad dobry powód, aby w roku 2015 wraz z R nineT Scrambler zaprezentować kolejny ekscytujący wariant wzorowany na klasycznych motocyklach. Również ten model został przyjęty bardzo pozytywnie.

Tak pozytywny odbiór zainspirował BMW Motorrad do tego, aby przedstawić teraz R nine T Racer i R nineT Pure – dwa motocykle uzupełniające segment Heritage o dwa kolejne, fascynujące warianty: roadstera zredukowanego do tego, co najważniejsze i klasyczny motocykl sportowy starej szkoły wyposażony w półowiewkę. W obu przypadkach są to koncepcje, które robiły karierę w późnych latach 60. i 70. i jeszcze dziś budzą u wielu motocyklistów piękne wspomnienia.

Nowe modele Heritage wyposażone są w mocne silniki bokser z chłodzeniem olejowo-powietrznym o pojemności 1170 cm3 i mocy 81 kW (110 KM) oraz skrzynię sześciobiegową. Oba motocykle przystosowano do wymogów normy Euro 4. Odwołaniem do klasyki jest układ wydechowy z tłumikiem ze stali szlachetnej po lewej stronie.

Rama modułowa umożliwiająca indywidualną customizację.

R nineT Racer i R nineT Pure mają układ jezdny znany już z modelu R nineT Scrambler – modułową ramę kratownicową ze stali składającą się z trzech komponentów: przedniej ramy głównej, tylnej ramy głównej oraz demontowalnej ramy siedzenia pasażera. Ta ostatnia umożliwia dostosowanie wyglądu obu „bokserów” BMW według uznania właściciela, na przykład montaż różnych siedzeń z oferty oryginalnych akcesoriów BMW Motorrad. Zawieszenie przedniego koła to konwencjonalny widelec teleskopowy, a tylnego BMW Paralever z centralną kolumną amortyzującą. Na felgach z lekkiego stopu o wymiarze 3,5 x 17" z przodu i 5,5 x 17" z tyłu zamontowane są opony w rozmiarach 120/70 ZR 17 i 180/55 ZR 17. Czterotłoczkowe zaciski hamulcowe i „pływające” tarcze z przodu o średnicy 320 mm oraz ABS zapewniają skuteczne hamowanie. Aby zapobiec buksowaniu tylnego koła na śliskiej nawierzchni, w fabrycznym wyposażeniu dodatkowym oferowany jest układ ASC (automatyczna kontrola stabilności). Oprócz tego opcjonalnie dostępne są też koła szprychowe dodatkowo podkreślające klasyczny charakter motocykli.

R nineT Pure: purystyczny roadster do dynamicznej jazdy w klasycznym stylu.

R nineT Pure jest ucieleśnieniem purystycznego, klasycznego roadstera w najczystszej postaci – jest pozbawiony ozdób, autentyczny, zredukowany do tego, co najważniejsze. Jego stylistykę cechuje zestawienie klasycznych i nowoczesnych elementów motocyklowego designu z doskonale wykonanymi powierzchniami z kutego, naturalnie anodowanego aluminium takich jad podnóżki czy głowica widelca.

Zbiornik paliwa i przedni błotnik BMW R nineT Pure lakierowane są w niemetalizowanym kolorze szarym Catalano. W połączeniu z czarnym kolorem ramy i układu przeniesienia napędu taka kolorystyka podkreśla purystyczny charakter R nineT Pure jako roadstera do dynamicznej jazdy w klasycznym stylu.

R nineT Racer: w klimacie klasycznego motocykla sportowego z lat 70.

Z kolei R nineT Racer to świadoma reminiscencja sportowych motocykli z wczesnych lat 70. Kompaktowa, zwarta i wydłużona sylwetka z niewielką półowiewką, klasyczne siedzisko, kierownica clip-on i cofnięte podnóżki podkreślają sportowy charakter starej szkoły, łącząc je z nowoczesną techniką.

Niemetalizowany kolor biały Light połączony z dekorem wzorowanym na wczesnych barwach BMW Motorsport daje BMW R nineT Racer niezwykle lekki i sportowy wygląd. Rama lakierowana w kolorze srebrnego aluminium tworzy kontrast z czarnym układem napędowym wyraźnie sygnalizujący, że R nineT Racer to sportowy motocykl starej szkoły do dynamicznej jazdy na krętych drogach.

Najważniejsze cechy BMW R nineT Racer i R nineT Pure:

Mocny silnik bokser o pojemności 1170 cm3 i mocy 81 kW (110 KM) zgodny z wymogami normy Euro 4.

Rama modułowa umożliwiająca indywidualną customizację.

Pięcioszprychowe koła z odlewu ze stopu lekkiego w rozmiarze 3,5 x 17" z przodu i 5,5 x 17" z tyłu, (opcjonalnie koła szprychowe).

Podwójne tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm z przodu.

ABS w wyposażeniu standardowym.

ASC (automatyczna kontrola stabilności) jako fabryczne wyposażenie dodatkowe.

Układ wydechowy 2 w 1 ze stali szlachetnej (polerowanej w Racerze, szczotkowanej w Pure).

Wysokogatunkowe detale, takie jak głowica widelca i podnóżki z kutego, naturalnie anodowanego aluminium.

R nineT Pure w niemetalizowanym kolorze szarym Catalano jako klasycznie purystyczny roadster.

R nineT Racer z półowiewką, klasycznym siedziskiem i cofniętymi podnóżkami w stylu sportowych motocykli lat 70.

R nineT Racer w niemetalizowanym kolorze białym Light w połączeniu z dekorem we wczesnych kolorach BMW Motorsport i ramą w kolorze srebrnego aluminium.

Newsletter.

Bądź na bieżąco z wydarzeniami BMW.

Jazda próbna.

Zapisz się na jazdę próbną.

Konfigurator.

Zbuduj swój własny motocykl.

Używamy plików cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Poprzez korzystanie z naszej strony wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookie na Twoim komputerze / urządzeniu. Możesz jednak w każdej chwili zmienić ustawienia plików cookie. W razie wątpliwości lub w celu uzyskania szczegółowych informacji kliknij “Dowiedz się więcej”.
Dowiedz się więcej

Zgadzam się