newsletter.

Najlepszy z najlepszych na Concorso

W czasie weekendu 20-22 maja entuzjaści klasycznych motocykli z całego świata przybyli na brzeg Jeziora Como w północnych Włoszech, by złożyć wizytę na Concorso D’Eleganza Villa D’Este – wyjątkowej imprezie, wśród poświęconych historycznym automobilom i motocyklom. BMW Motorrad oczywiście był tam również, wystawiając szereg niezwykłych motocykli pochodzących z pełnej chwały przeszłości i… ze świetnej współczesności.

Co roku Concorso udanie łączy magię minionych lat z wizją marzeń o przyszłości. Niektóre z najbardziej pamiętnych motocykli i samochodów naszej młodości – a pewnych przypadkach również młodości naszych rodziców lub dziadków – stoją dumnie prezentowane obok futurystycznych pojazdów koncepcyjnych, a to daje nam wyjątkową możliwość spojrzenia czym może stać się nasza motoryzacja w nadchodzących latach.  

Hołd dla mistrzów

Odwiedzający tegoroczne Concorso znaleźli tam miłą niespodziankę, ponieważ premiera „Back to the Future – the Journey continues” zbiegła się z rocznicowym hasłem BMW Group „Następnych 100 lat”, a to pozwoliło fanom obu wydarzeń wspólnie świętować premierę pełnej gamy pojazdów Hommage (Hołd) pojawiających się w ostatnich latach. Wśród nich znalazły się między innymi: BMW M1 Hommage z 2008 r., BMW 328 Hommage z 2011 r. i całkowicie nowy BMW 2002 Hommage. Wśród jednośladów – do BMW Concept Ninety z 2013 r. dołączyła gwiazda imprezy, zaprezentowana po raz pierwszy właśnie w piątkowy wieczór. 

Rzecz jasna oczekiwanie, jakiego rodzaju niespodziankę BMW Motorrad trzyma w tajemnicy w tym roku – przyciągało uwagę. Oczywiście entuzjaści wiedzieli doskonale, że premiera specjalnego, koncepcyjnego motocykla jest dla BMW na Concorso już czymś w rodzaju tradycji. W 2013 był to wspomniany wyżej Concept Ninety, który zapoczątkował globalny trend customizacji boxerów BMW. W 2014 Concept Roadster badał możliwości, jak mógłby wyglądać futurystyczny naked roadster BMW. W zeszłym roku Concept 101 był prezentacją sześciocylindrowca, którego opanowanie i moc zamknięto w nisko zawieszonym designie ‘Baggera’. 

Z respektem dla oryginalnych klasyków

W 2016 – żeby uświetnić 80-lecie ikonicznego R 5 – zaprezentowany został po raz pierwszy motocykl R 5 Hommage, utrzymany w stylu ‘bobbera’. Miara przychylności zgromadzonej publiczności (ale to inna historia) pokazała, jaki może być efekt, gdy BMW Motorrad zbierze w jeden zespół najbardziej twórczych designerów, budowniczych customów, inżynierów i entuzjastów klasyków, by zaprząc ich do pracy. R 5 Hommage można z dumą postawić obok oryginalnego R 5, który miał swoją premierę na London Motor Show 80 lat temu. 

Możliwość obejrzenia tak szerokiej gamy motocykli z czasów świetności motocyklizmu jest ogromnym przywilejem, szczególnie jeśli wśród nich są marki takie jak Viratelle, Megola Touren, Majestic, Vincent, Sevitame, Roken, Benelli, Bianchi i wiele innych, które współcześnie już nie istnieją. BMW Motorrad chciało przy tym dać gościom możliwość posłuchania pracujących silników tych motocykli wszędzie, gdzie było to możliwe, więc BMW Motorrad R 5 Hommage, wyposażony w sprężarkę, prowadzony przez szefa BMW Motorrad Stephana Schallera, dumnie zajął miejsce w tradycyjnej ulicznej paradzie, w której pojazdy przemierzały ulice Cernobbio. 

Odeszły, lecz nie zostały zapomniane

Wiele motocykli z tej corocznej ‘kawalkady piękna’ rywalizowało w niedzielny poranek w konkurencji Motorcycle Concours, która w tym roku zawierała szereg kategorii, obejmujących dekady i dyscypliny motocyklowego sportu oraz codzienności. Po paru dniach oglądania tej bezcennej wystawy motocyklowej sztuki i wielu naradach jury, gromadzące wybitne osobistości tego świata, przyznało prestiżowy tytuł ‘Best of Show’ motocyklowi Grindlay Peerless 100 z 1929 r. z silnikiem o pojemności 498 cm3, którego właścicielem jest Erez Yardeni z Tajlandii. 

Oczywiście na Concorso nie chodziło jedynie o cudeńka na dwóch kołach, wręcz przeciwnie. Wiele najpiękniejszych na świecie samochodów, zdobiących nasze drogi i tory wyścigowe, również odbyło podróż nad malownicze Jezioro Como, brało w tym znaczący udział również BMW Group. Jedną z zaprezentowanych, najbardziej popularnych par były BMW Concept Coupe Milla Miglia z 2006 r. obok samochodu, który był inspiracją – zwycięskiego BMW 328 Mille Miglia Touring Coupe z roku 1940.

Dla wielu wielbicieli motoryzacji możliwość oglądania takiego piękna motoryzacyjnej egzotyki w całej jego różnorodności z tak bliska, a do tego prezentowanej w chyba  najbardziej spektakularnych warunkach jakie można było sobie wyobrazić, warte było podróży do północnych Włoch. Jeśli nigdy tam nie byłeś, dlaczego nie zaplanować wizyty w kolejnym roku, jako na przykład części motocyklowej wycieczki przez Alpy, a potem przez Włochy? Gwarantujemy, że nigdy nie zobaczysz lepszej kolekcji motocykli gdziekolwiek indziej w Europie. 

Więcej o tej inspirującej imprezie pod www.concorsodeleganzavilladeste.com

Newsletter.

Bądź na bieżąco z wydarzeniami BMW.

Jazda próbna.

Zapisz się na jazdę próbną.

Konfigurator.

Zbuduj swój własny motocykl.

Używamy plików cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Poprzez korzystanie z naszej strony wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookie na Twoim komputerze / urządzeniu. Możesz jednak w każdej chwili zmienić ustawienia plików cookie. W razie wątpliwości lub w celu uzyskania szczegółowych informacji kliknij “Dowiedz się więcej”.
Dowiedz się więcej

Zgadzam się